Wednesday, May 19, 2010

cinta

Setiap hari ku terus kan perjalanan ku walaupun terpaksa merempuhi onak duri sepanjang perjalanan ku ini. Ku berjalan dan terus berjalan. Kemudian aku terhenti seketika. Aku bertanya kepada diri ku sendiri. "Kenapa kah aku melakukan semua ini?"
Semua ini ku lakukan adalah kerna aku mempunyai impian yang ingin sangat aku kecapi. Aku inginkan kebahagiaan hidup di dunia mahupun di akhirat kelak bersama-sama insan2 yang aku sayangi dan aku cintai. Tetapi aku selalu mengingatkan diri aku supaya jangan leka dengan kemewahan duniawi sehingga boleh melekakan diri ini dari mengingati Allah Yang Maha Esa.
Aku teruskan perjalanan ku ini lagi. Akan tetapi aku perlu ingat bahawa, sejauh mana ku melangkah aku perlu ingat bahawa aku perlu menjaga hati insan yang tersayang. Jangan diulangi kesilapan lalu. Jangan sekali-sekala menyakiti hati dan perasaan dia. Jagalah hati dan perasaan dia.
Ingat pesan Nabi s.a.w. :-
"wanita,wanita lindungi wanita."
wanita bukanlah tempat untuk disepak,dipukul dan sebagainya, tetapi wanita (lebih2 lagi ibu,teman wanita atau isteri) perlu dilindungi dan dijaga dengan sebaiknya.
Hampir setiap hari aku memikirkan apa yang telah aku lakukan untuk kebahagiaan orang lain dan diri sendiri. Apa yang telah aku lakukan sehinggakan orang marah dan benci dengan tindakan aku. Aku memang menyesal kerna membuat orang sekeliling aku berada dalam situasi sebegitu.
Dalam hidup ini kita perlu mengambil sikap toleransi supaya keamanan itu dapat dicapai.

4 comments:

  1. semakin hari semakin jiwangggg nampak. tengok saya. relax je. gahahahaha

    ReplyDelete
  2. thanks for everything that u have done for me... for us...

    ReplyDelete
  3. bell:yak ye je rilek... :p
    syg b:u too..i really want to do that.always for u and us..

    ReplyDelete
  4. yo bro!cayalah lu bro!
    respect sama lu bro!

    ReplyDelete