Wednesday, December 9, 2009

k.a.w.a.n (jgn sia-siakan dorg.lebih2 lagi family kita)

Salam.

dari dulu aku suke borak psl perihal kawan ni..
ye la,persahabatan tu indah.kalo kite tgk balik atau kenang balik kwn2 kite mase kecik dulu ke mase skolah dulu ke..mesti best giler.Alhamdulillah aku still ade simpan kenangan2 tu skit.
mase aku form 5 lagi best.aku siap buat komik mini yg menceritakn setaip org dlm kelas aku dlu.bukan ape,selain dari aku nk mengembangkan bakat aku melukis kartun,actually aku nk anti kt majalah sekolah.tp dukacita bila cikgu yg uruskan majalah tu gtau,tahun tu dorg xnak libatkan kartun2 dlm majalah sekolah lg.frust jap aku.penat2 aku buat,lastly bile da siap dorg leh ckp camtu lak.tp aku take positively la..aku bagi all my classmate aku tgk dulu,then aku simpan buat sebagai khazanah aku. u all pun ptt try ni..heh!
kawan ni ade pelbagai maksud la..de yg panggil kawan la..teman la...buddy la..sahabat la...
tp satu je yg aku nk cuba bicarakan kat sini is perihal sahabat.
Ape yg ustaz aku ajor dulu,sahabat ni lain skit dari kawan..
Dia ckp,sahabat ni adalah yg membawa ke arah bukan saje duniawi tp ukhrawi(akhirat)..sbb tu mase zaman Nabi,dorg panggil sahabat..myb makna sahabat ni lebih mendalam lagi,nanti aku buat research lagi.he!
Tapi ape yg penting is bile berkawan tu jagalah talian tu baik2.(gatu kat diri aku sendiri gak ni.kdg2 tu lalai kejap)Cuba elak dari de sebarang konflik.kalo ade gak,setelkan dgn cara yg baik..

Udahla tu...ngantok dah teman ni...
So,renung2kn dan selamat beramal...(sorry dr..sy tiru trademark dr.)hakhak

adios...Wassalam

No comments:

Post a Comment