Tuesday, December 8, 2009

Pentingkan diri sendiri???

Teringat lagi aku kt satu ayat ni.aku pun dengar dari satu program kt tv3.sempat la aku salin ayat ni.ne tau ia berguna utk aku satu hari nanti.
"sifat ego dan pentingkan diri sendiri sepertinya tidak harus ada dalam diri kita.ini menyebabkan kesatuan umat itu menjadi lemah kerana adanya sifat pentingkan diri sendiri ini."
bile aku try paham balik ayat ni,aku dpt la buat kesimpulan..
mmg sifat ni xpatut ada dlm diri sesape pun.
tp kdg2 tu perlu gak.(tp bukannye ego yg melampau..mmg nk kne tampau la kalo melampau)
contohnya utk seorg pemimpin..
bayangkan kalo pemimpin tu xde skit ego pun dlm diri dia..kot2 rasenye pemimpin tu kejap je bleh jatuh.
asyik dgr ckp org bawahan je sampaikan diri sendiri xdpt nk menggunakan kuasa yg ada kt dia tu.
tp xperlu la ego yg melampau.
sedangkan Nabi s.a.w. sendiri pun penh amik pandangan dari seorang kaum badwi pada zaman dulu...(xsilap aku la.kalo slh tlg betulkan)
so,ego ni xbrape perlu sgt la.
btul x???

2 comments:

  1. aku setuju bro....kalo dh kat atas jgn lupa yg kat bawah..apa yang penting keje sama...

    ReplyDelete
  2. btul btul btul..keje sama...sama sama,menjejak mimpi sama sama...peh! siap lagu lagi...

    ReplyDelete